Dokument taki został opracowany po raz pierwszy od momentu powstania w roku 1990 samorządu. Obowiązek przedłożenia tego dokumentu Radzie Miejskiej oraz Mieszkańcom wynika z przepisów znowelizowanej ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
W związku z tym, że Raport opracowywany był po raz pierwszy, uznano za wskazane przedstawienie informacji nie tylko o realizacji zadań samorządowych za rok 2018, ale również tych, które dotyczą całości mienia komunalnego i jego stanu.
Raport został opracowany przez pracowników Urzędu Gminy i Miasta Nowe, Urzędu Stanu Cywilnego, Miejsko-Gminnego Zespołu Ekonomiczno–Administracyjnego Szkół, Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, Miejsko-Gminnego Centrum Kultury i Promocji, Dyrektorów Szkół, Biblioteki i przedstawiony Radzie Miejskie w formie elektronicznej na posiedzeniu Rady w dniu 21 maja 2019 r. a formie papierowej został przekazany w dniu 31 maja br.
W dniu 28 czerwca br. na sesji Rady Miejskiej, Pan Burmistrz Krzysztof Madejski zaprezentował dane zawarte w tym dokumencie. Po zapoznaniu się z Raportem i dyskusji, Rada Miejska udzieliła Burmistrzowi wotum zaufania, a następnie po analizie wykonania budżetu za rok 2018, Burmistrz otrzymał absolutorium.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się z Raportem, który dostępny jest na stronie BIP Urzędy Gminy i Miasta Nowe Brzesko https://bip.malopolska.pl/ugimnowebrzesko
Sekretarz Gminy i Miasta Nowe Brzesko Iwona Latowska