Kupuj świadomie. Wybieraj PRODUKT POLSKI. Liczymy na Wasze wsparcie. Razem pokonamy epidemię, razem uratujemy naszą gospodarkę i miejsca pracy.

Podczas codziennych zakupów kierujmy się patriotyzmem konsumenckim. Wybierajmy świadomie polskie produkty. W ten sposób przyczynimy się do uratowania miejsc pracy. Polski produkt w Twoim koszyku to zysk dla rodzimych firm i wsparcie lokalnych budżetów. Epidemia koronawirusa będzie miała negatywne skutki dla gospodarki. Razem możemy wesprzeć polskich przedsiębiorców i rolników. Dziś jest szczególny czas, kiedy wspólnie możemy zrobić tak dużo.

Twój wybór ma ogromne znaczenie


Źródło: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, www.polskasmakuje.pl


PRODUKT POLSKI – KUPUJ ŚWIADOMIE

Czy wiecie, że dla siedmiu na dziesięciu Polaków wystarczającą zachętę do zakupu danego produktu stanowi to, że pochodzi on z Polski, a połowa konsumentów swój patriotyzm manifestuje podczas zakupów w sklepach z artykułami rolno-spożywczymi? Znak „PRODUKT POLSKI” umożliwia konsumentom łatwiejsze wyszukiwanie produktów wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców.

Aby ułatwić konsumentom identyfikację produktów wytworzonych z polskich surowców, w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowano znak „PRODUKT POLSKI” i zasady jego stosowania. Zgodnie z ustawą o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych produkty opatrzone tą informacją muszą być wyprodukowane z surowców wytworzonych na terenie Polski z tym, że w produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25% masy tych produktów, pod warunkiem że składniki takie nie są wytwarzane w kraju. Więcej o znaku „PRODUKT POLSKI”

USTAWA z dnia 4 listopada 2016 r. o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych.

Wybierając żywność z oznaczeniem „PRODUKT POLSKI”, konsument ma pewność, że została ona wytworzona w kraju i z rodzimych surowców. Przy bogatej ofercie na sklepowych półkach ma to niebagatelne znaczenie, a w efekcie przyczynia się także do budowania patriotyzmu konsumenckiego i wsparcia sprzedaży polskiej żywności.

Pismo Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi dotyczące kampanii PRODUKT POLSKI