odbędzie się, w dniu: 16 czerwca 2020r. (wtorek) o godz. 9:00 w Miejsko-Gminnym Centrum Kultury i Promocji w Nowym Brzesku ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 17a

Na podstawie art. 20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. – o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2020r., poz. 713)  odbędzie się  sesja Rady Miejskiej Nowe Brzesko,  w dniu:

 

16 czerwca 2020r. (wtorek) o godz. 900 

w Miejsko-Gminnym Centrum Kultury i Promocji w Nowym Brzesku

ul.  Marszałka Józefa Piłsudskiego 17a

 

Proponowany porządek obrad:

 

1/Otwarcie sesji i przyjęcie porządku obrad.

2/Przyjęcie protokołu:

  • Nr XV/2020 z sesji Rady Miejskiej
  • Nr XVI/2020 z nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej
  • Nr XVII/2020 z nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej

3/Informacja Burmistrza Gminy i Miasta z działalności międzysesyjnej.

4/Informacja o bieżącej pracy komisji między sesjami.

5/Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej o złożonych interpelacjach i zapytaniach.

6/Składanie interpelacji przez radnych.

7/Bieżące sprawy zgłaszane przez radnych.

8/Zapytania sołtysów.

9/Sprawozdanie z realizacji zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii za 2019 rok.

10/Ocena zasobów pomocy społecznej za rok 2019.

11/Sprawozdanie z wykonania Rocznego Programu Współpracy Gminy Nowe Brzesko z i organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie za rok 2019.

12/Informacja o funkcjonowaniu szkół i przedszkola w czasie pandemii.

13/Raport o stanie Gminy i Miasta Nowe Brzesko za rok 2019

  • debata nad raportem o stanie Gminy i Miasta Nowe Brzesko za rok 2019
  • podjęcie uchwały w sprawie wotum zaufania dla Burmistrza Gminy i Miasta Nowe Brzesko.

14/Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy za rok 2019.

15/Podjęcie uchwał w sprawie:

  • zatwierdzenia sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Nowe Brzesko za 2019 rok
  • udzielenia Burmistrzowi Gminy i Miasta absolutorium z tytułu wykonania budżetu Gminy Nowe Brzesko za rok 2019
  • zmiany Uchwały Budżetowej Gminy Nowe Brzesko na 2020 rok Nr XIV/106/2020 Rady Miejskiej Nowe Brzesko z dnia 17 stycznia 2020r.
  • zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Nowe Brzesko przyjętej uchwałą Nr XIV/107/2020 Rady miejskiej Nowe Brzesko z dnia 17 stycznia 2020r.
  • określenia zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Nowe Brzesko
  • zmiany Uchwały Nr XVII/126/20 Rady Miejskiej Nowe Brzesko z dnia 23 kwietnia 2020 roku w sprawie ustalenia stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi
  • wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości składającej się z działki nr 441/3 o powierzchni 0,0622ha oraz działki nr 441/9 o powierzchni 0,0575 ha gruntowej niezabudowanej, położonej w obrębie Hebdów, Gmina Nowe Brzesko, stanowiącej własność Gminy nowe Brzesko
  • ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych
  • udzielenia dotacji dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Hebdowie na wkład własny do zadania publicznego pn. „Przygotowanie jednostek ochotniczych straży pożarnych do działań ratowniczo – gaśniczych”
  • udzielenia dotacji dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Majkowicach na wkład własny do zadania publicznego pn. „Przygotowanie jednostek ochotniczych straży pożarnych do działań ratowniczo – gaśniczych”.
  • udzielenia dotacji dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Nowym Brzesku na wkład własny do zadania publicznego pn. „Zapewnienie gotowości bojowej jednostki ochrony przeciwpożarowej włączonej do krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego”
  • udzielenia dotacji dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Śmiłowicach na wkład własny do zadania publicznego pn. „Zapewnienie gotowości bojowej jednostki ochrony przeciwpożarowej włączonej do krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego”.

16/Odpowiedzi w sprawie bieżących spraw i interpelacji zgłaszanych przez radnych.

17/Odpowiedzi na zapytania sołtysów.

18/Sprawy różne.

19/Zakończenie obrad.

                                                                                                 

Protokoły  z sesji Rady Miejskiej udostępnia się do wglądu w biurze Urzędu Gminy i Miasta – pokój nr 2 w godzinach pracy Urzędu Gminy i Miasta.

Zgodnie z art. 25 ust.3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. – o samorządzie gminnym pracodawca obowiązany jest zwolnić radnego od pracy zawodowej w celu umożliwienia mu brania udziału w pracach organów gminy.